fam. sierink

Home Forum Genealogie fam. sierink

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Dinah Hesselink-Zweers 2 maanden, 1 week geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

arend sierink

graag zou ik meer te weten willen komen over de naam sierink, met name onderstaande persoon.

Lubbertus Sierink Margereta Ulenberg
    1723 1723

#47947 Reactie

Dinah Hesselink-Zweers

Dag Arend,

Volgens mij komt de familie Siering oorspronkelijk uit de Sieringhoek bij Bad Bentheim, zie hiervoor: https://www.google.nl/maps/vt/data=TjHML74xL2tsEDCTL34fwUJxF3X8QWgtOcxKTOZ6iFNaBxCoLHOCB4-NjIh3PJGa1-yyWRN3Clr-tpo915SbdjFzXjwseHgMTGlEAfEdCNCV9Ho

Lubbertus zijn opa woonde al in Hardenberg. Deze heette ook Lubbert(us) en was rond 1665 gehuwd met Maria Odink. Hun zoon Gerrit trouwde voor 1693 met Egbertien Derksen.

Kleinzoon Lubbertus werd geboren rond 1695. Hij trouwde in 1738 met Margaretha, de dochter van molenaar Arend Gerrits op de Oelemölle te Heemse.
    De mannen Sierink werden vaak gekozen als gemeensman of burgemeester. Er waren in Hardenberg altijd vier burgemeesters, na een jaar moesten ze aftreden en werden de oud-burgemeesters raden. Na dat jaar konden ze opnieuw worden gekozen. Vader Gerrit Sierink was in elk geval in 1705 en 1719 burgemeester. Lubbertus zelf o.a. in 1741, hij was tevens winkelier en diaken in de kerk. Lubbertus en Margaretha kregen twee zonen: Gerrit was kuiper en ook burgemeester, zoon Arent was blik-en koperslager, burgemeester en ouderling. De familie Sierink is veelal in Hardenberg blijven wonen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: fam. sierink
Mijn informatie: