Het Noord-Oosten van 26 februari 1965 schreef over het transportbedrijf Baarslag:
“De oude sompe maakte plaats voor hypermodern vervoermaterieel. Baarslag Hardenberg. Dat woord is voor Noordoost Overijssel een begrip. Wie de naam Baarslag noemt, denkt meteen aan transporten en bij de ouderen gaat meteen een lichtje branden. Baarslag met z’n schip. Het zou voor de familie Baarslag misschien wel heel erg interessant kunnen zijn wanneer men die oude geschiedenissen nog eens nauwkeurig ging napluizen. Vast staat dat Baarslag reeds langer dan 150 jaar een belangrijke plaats in Hardenberg innam als expeditiebedrijf.

Toen de hannekemaaiers op hun trektocht vanuit Duitsland hier langs kwamen, toen kreeg Baarslag een speciale vergunning om deze mensen met zijn schip mee te mogen nemen naar Zwolle. Over dat varen op de Vecht zijn nog heel gezellige verhalen in omloop. Vast staat wel dat het niet zo gemakkelijk was in die oude, niet genormaliseerde Vecht, die zulke kronkelingen door het landschap maakte dat men alleen voor het maken van een haarspeldbocht soms een uur lang moest varen. En wanneer het water in sommige gevallen te gering was om er nog te varen, dan liep men het schip maar een eind vooruit en legde een zand-dam in de Vecht. Het water bleef daarvoor staan en het schip kwam weer vlot. Zo werkte expeditiebedrijf Baarslag in de grijze oudheid. Of het allemaal wel zo erg vlot ging in die tijd, dat wagen we wel een beetje te betwijfelen.

Toen ons land na de jongste oorlog weer vrij was, kon Baarslag een vrachtwagen krijgen. Daar was een speciale toewijzing voor nodig, maar iedereen begreep wel dat voor zulk een oud expeditiebedrijf zowel het oude schip als paard en wagen terzijde gesteld moest worden. Met die eerste wagen werden de lijndiensten weer hervat. ‘En dat zetten we door’, verzekerde de heer Baarslag ons, toen we de nieuwste aanwinst van het bedrijf bezichtigden: een fraaie gesloten vrachtwagen die wel de meest verstrekkende garanties biedt voor een deugdelijk vervoer. Deze laatste aanwinst completeert een groep van 9 gesloten vrachtwagens waarmede dagelijks de lijndiensten worden onderhouden met Zwolle, Meppel, Almelo en Coevorden. Twaalf mensen zijn dagelijks in dit bedrijf bezig om alle verzendingen tiptop te regelen.”